sobota, 1 czerwca 2013

Butelkowy weekend

Przewidywalność tradycyjna

Cztery dni wolnego, wszyscy nastawieni na wypoczynek na łonie, i co? I fekalia.

Najlepsze było dziś rano. Za oknem prawie ciemno od chmur, siąpi, 13 stopni, a na TVN prognoza pogody jak z bajki o tradycyjnej sprawdzalności na poziomie 85-90% - jak to zawsze obwieszczają. Otóż zdaniem meteorologów TVN to, co widziałem za oknem, to jest małe zachmurzenie i 21 stopni. Prognoza dotyczyła centralnej Polski, ale ja nie jestem pewien, czy owi meteorolodzy potrafią wyznaczyć centrum Polski, bo jakoś wydaje mi się, że uważają, że jest nie tam, gdzie normalny człowiek by się go spodziewał.

Witryna TVN Meteo jest nieco mniej optymistyczna. Owszem zachmurzenie duże, ale temperatura 21 stopni - mój termometr podaje 17,5 o godzinie 12. Pod wieczór ma się ocieplić?!


Ciekawie wyglądają prognozy na kolejny weekend 8/9 czerwca. TVN Meteo zgaduje, że będzie tak:


Posprawdzam ich.

The Weather Channel jest bardziej optymistyczny. Na ten weekend też był, co nie najlepiej świadczy o możliwościach prognozowania zaledwie na kilka dni do przodu amerykańskich superkomputerów pogodowych. Ich zdaniem - w prognozie dziesięciodniowej - będzie tak:

.
Zobaczymy, jak to się będzie zmieniało. Bo, że się nie utrzyma, to na 100% jestem pewien.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W polu "Komentarz jako" wybierz "Nazwa/adres URL" i podaj swój pseudonim w polu "Nazwa".

Nie wybieraj "Anonimowy", żeby nie być anonimowym właśnie ;)