wtorek, 2 kwietnia 2013

Łódź, III Marsz Równości 2013

Manufaktura
Odszczekuję

FabrykaRówności
Blisko rok temu spróbowałem na blogu poruszyć temat trzeciego Marszu Równości w Łodzi. Oddźwięk był żaden. Jedynie Metka Boska i ja co nieco napisaliśmy na ten temat - jest to na stronie Lódź. Marsz Równości 2013 - Dodajemy czadu.



Ponadto tematowi poświęciłem trzy notki:
Lódź, Marsz Równości 2013 - Kuć żelazo póki gorące
Lódź, Marsz Równości 2012 - Utrudnienia w ruchu
Termin Marszu Równości 2013 w Lodzi - Selekcja negatywna

Na stronie FabrykaRówności można znaleźć reklamę marszu (to samo na Facebooku "FabrykaRówności" oraz na kilku blogach). Ma się odbyć 20 kwietnia i rozpocząć w Pasażu Schillera. Te dwa elementy to sugestie Metki Boskiej i moje - możliwe, że organizatorzy doszli do tych samych wniosków. Hasło zmieniono na "100% Promocja Równości! Okazja!" Dla mnie to nie brzmi. Wygląda, jak zachęta do second handowej wyprzedaży - nie mam dobrych skojarzeń dla takiego hasła.

Data, sądząc po ostatnich prognozach, może być szczęśliwa. Może będzie już ciepło i miło. Będzie to trochę jak nawiązanie do wiosennego przebudzenia.

Po krytyce Alli i Gotmucha prostuję.

Więcej szczegółów o marszu można znaleźć na stronie organizatorów fabrykarownosci.com/promocja_rownosci.

Są partnerzy i partnerzy medialni, patroni i patroni medialni. Są nawet sponsorzy, których tu z radością wymienię:

Niestety do Marszu pozostało 19 dni i nadal nie są znane jego szczegóły. Trasa nie została zgłoszona - sprawdziłem na stronie Urzędu Miasta Łodzi (Kalendarz imprez, rok 2013, kwiecień). To może ma sens, bo ogranicza działania narodowców zorientowane na zablokowanie trasy. Inna sprawa, że z pasażu można pójść Piotrkowską w prawo i lewo, lub pchać się przez Plac Komuny Paryskiej, czy Park Sienkiewicza. Te dwa ostatnie kierunki byłyby trochę dziwne. Więc przeciwnicy Marszu i tak wiedzą, jak działać.

Rozumiem, że hasło "Dodajemy czadu" mogło się nie przyjąć. OK, może "wyprzedaż" jest bardziej nośna. Jednak zdziwiony jestem, że z pozostałych istotnych dla organizacji Marszu elementów nie znalazło się nic!

No może nie tak nic. Jest tekst: "w Marszu pojawią się przedstawiciele wielu organizacji pozarządowych z Łodzi i Polski, a także Posłowie i Posłanki na Sejm RP". O ile wiem Prezydent Miasta zaproszona nie została. Będzie Biedroń? W sumie zawsze jest. Dojedzie Nowicka? Uwierzę, jak zobaczę. Zjawi się ktoś od Palikota? j.w. Joński odklei się od Millera? Nie ma takiego rozpuszczalnika.

Cel - nieznany
Hasła - nie chcę się czepiać, może będą dobre
Media - nic nie wiedzą
Strona www - nie istnieje
Patronaty - Replika?
Celebryci - widać zajęci
Uczestnicy - zaproszeni półgębkiem
Atrakcje - kamienie narodowców?
Imprezy towarzyszące - dla wyznawców
Finanse - nieznane
Reprezentacja - FabrykaRówności, ale anonimowo
Współpraca - a po co?
Organizacja - deklaratywna.

Ale trasa nadal nieznana. 


To czego ja mam się spodziewać?

5 komentarzy:

  1. Tereso, jestem ciekawa dlaczego nie skontaktujesz się z Fabryką Równości. Oni pewnie nawet nie mają pojęcia o Twoim blogu i wypisywanych na nim marzeniach. Z tego co wiem, mają wporządku ludzi (znam jednego chłopaka, kiedyś mi nawet pomogli w jednej sprawie), są chętni do współpracy, a twoje takie planowanie na blogasku jest troszkę bez sensu... może napisz do nich swoje sugestie? może wezmą je pod uwagę i będzie lepiej? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady, a kimże ja jestem, żeby im się narzucać ;)

      Ja nie mówię/piszę, że ci ludzie są nie w porządku.

      Za to tym razem trafiłem na właściwą stronę... i odszczekuję w notce.

      Usuń
  2. to jeszcze ja, Alla.

    sprawdzilam strone kilka razy i masz tam czarno na bialym wypisanych organizatorow, nawet ich telefony i adresy mejlowe,wiecej patronatow... nie wjezdzaj juz moze na tych ludzi, ktorzy nie boja sie (i nie ANONIMOWO, JAK TY TO ROBISZ) dzialac na rzecz naszych praw, gejow, lezbijek, transów itp. a ty pieprzysz jak potluczona.

    eh, tereska...

    OdpowiedzUsuń
  3. "Trasa nie została zgłoszona - sprawdziłem na stronie Urzędu Miasta Łodzi (Kalendarz imprez, rok 2013, kwiecień). "

    Ja w kwestii formalnej: kalendarz dostępny na stronie UMŁ jest znany ze swojej nieaktualności i mało która impreza pojawia się na nim z wyprzedzeniem większym niż 2-3 dni naprzód.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wyciągnąłem fałszywy wniosek... dobrze wiedzieć.

      Usuń

W polu "Komentarz jako" wybierz "Nazwa/adres URL" i podaj swój pseudonim w polu "Nazwa".

Nie wybieraj "Anonimowy", żeby nie być anonimowym właśnie ;)